Cegos leader of its category

With 140 000 participants trained every year, 20 000 client businesses, not to mention a strong French and international presence, Cegos states its european leadership in continuing education. Its training programmes include management, sales, commercial negociation or marketing, just to mention a few of them. 

In 2023, the group decided to change its logo and redesigned its graphic identity. At the same time, a project for a new sonic branding started. For the creation of this brand asset, Cegos chose Dissonances.

1, 2, 3, 4... Cegos sets the tone!

Ca commence comme une cession live : count down, puis le clic qui donne le tempo se transforme peu à peu en beat electro, les instruments se font entendre successivement, la piste se construit : guitare, piano, perc et voix se répondent dans un esprit chaleureux. La mélodie est fluide, les harmonies sont positives, le tempo vif. Une création en mouvement, en évolution constante incarnant la capacité de CEGOS à se réinventer sans cesse pour répondre au mieux aux attentes de ses publics.

Sonic identity

Long version

Sonic logo

Short version

“ Coup de cœur pour l’agence Dissonances ! Perrine Philippe et Francois Castello ont parfaitement compris nos enjeux et nos attentes. Un projet d’une fluidité déconcertante, facilité par l’écoute et la passion communicative de ce duo ! ”
Mathieu Cadot
Communication director - CEGOS GROUP

Applications

Sonic identity for Cegos' whole communication

Cegos' sonic identity can be heard in the brand reveal movie. It was composed to match the group's whole communication, French or international:

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One little agency for the biggest brands!